Målsætning/vedtægter

Vores målsætning er:

Lystrup IF – Fodbold er en breddeklub, hvor vi forfølger ønsket om at blive bedre. Vi vil udvikle spillere både fodboldmæssigt og socialt. Vi tænker ikke i placeringsmæssige resultater, men vil forbedre os fra år til år. Vi vil kunne mere i morgen end vi kan i dag – derfor skal trænerne tilrettelægge træningen så alle spillerne lærer noget hver gang de kommer til træning i Lystrup IF – Fodbold.

Vi spiller for at vinde, men med det udviklende blik for den enkelte spiller, hvor der både er fokus på det sociale samt fællesskabet på holdet, årgangen og i afdelingen. Vi vil være en veldrevet og velorganiseret klub med sammenhold og sammenhæng, hvor alle er velkomne – både fordi du er god, fordi du vil være bedre, fordi det skal være sjovt, fordi du vil lære noget eller fordi du vil være frivillig i foreningen.

Vi efterlever disse udsagn hver dag:

Vi vil have et stærkt sammenhold

Vi fokuserer på udvikling, leg og glæde for alle

Vi er rummelige og engagerede med plads til alle i fællesskabet

Der er sammenhæng i hele klubben

Vi viser respekt for disse ledestjerner:

• Klubben før holdet.

• Holdet før spilleren.

• Fodbold er et forpligtigende fællesskab.

• Alle parter i Lystrup IF – Fodbold er ligeværdige.

• Alle behandles respektfuldt. Og alle er også modstandere, dommere, tilskuere og lignende.

• Vi går ind for fairplay – både i relation til modstanderne og dommerstanden.

• Vi ønsker at sikre en ’rød’ tråd i det sportslige og sociale arbejde, som sikrer en naturlig sammenhæng og overgang fra børn til unge til senior og oldboys fodbold.

• Vi ønsker at skabe et liv i Lystrup IF – Fodbold, som er med til at tiltrække, fastholde og udvikle spillerne og de frivillige ledere.

På fodbold’sk er vi sådan en klub:

Vi er en stor, rummelig og engageret fodboldklub med plads til alle - og vi mener alle! – der vil yde en

indsats for klubben og sammenholdet både på og uden for banen. Vi har plads til både det legende og

det dedikerede - til indersider, tåhylere og papegøjer, og rammer bolden hjørneflaget, hvor den skulle

have siddet stolpe-ind i krogen, øver vi og prøver bare igen.

Besluttet i bestyrelsen den 16. august 2016

Læs vedtægterne her...